Autodesk en Siggraph 2012. El futuro de 3ds Max y MotionBuilder en juego
Leído en los foros de NewTek, Autodesk confirmó a un grupo reducido de invitados, importantes cambios en el desarrollo de 3ds Max y MotionBuilder. De momento como rumor, hasta la confirmación oficial.
::Actualización:: César Sáez aporta desde los comentarios de esta entrada la respuesta de Chris Vienneau (Autodesk) acerca de estos rumores. Lo desmiente, de momento :)
Primero, la información original:
“Recently at Siggraph 2012 LA, Autodesk invited a small group of industry leads from different studios-the requirement being each studio had to have over a 1,000 employees- to a behind doors meeting. They were told to sign NDA’s and were let in. I wasn’t one of them but I heard from a friend who went.
From what I heard Autodesk is killing Motion Builder and instead going to build it into Maya. They also are no longer going to develop 3dsmax, at least on the animation side. I was told they were going to focus on a single solution for animation which will be Maya based. My friend wasn’t sure if this meant for modeling as well since they only talked about animation, so maybe 3dsmax is dropping dev for animation and focusing on modeling, while Maya for animation. They didn’t say anything about XSI.
This is all I know, has anyone else heard any other news about this is have they not announced it yet? I was wondering if this had anything to do with the recent layoffs at Autodesk as well.”
En resumidas cuentas, durante Siggraph 2012 habrían adelantado que eliminarán MotionBuilder como aplicación independiente, integrándolo en Maya, y que darán por finalizado el desarrollo de 3ds Max para animación. Con esto, todos los futuros avances en animación, serán integrados en Maya. Y de momento, ni una palabra sobre el futuro de Softimage, aunque con el traslado del equipo de desarrollo original a Maya, no pinta bien.
De confirmarse, la única buena noticia se la llevan los usuarios de Maya, cuya importancia parece crecer dentro del arsenal de productos de Autodesk. Aunque que no exista una Nota de Prensa oficial, habrá que tomarlo como un rumor.
Enlace | Autodesk is no longer going to develop 3dsmax and Motion Builder
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03/09/2012 | autodesk, Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, motionbuilder, Siggraph | Noticias Animación